Sabtu, 15 Januari 2011

DIALOG ALLAH TA'ALA DENGAN DAUD AS

" Sesungguhnya mereka yang rindu kepada KU adalah orang orang yang ku bersihkan dari setiap kekeruhan hati, KU peringatkan mereka untuk berhati- hati menjaga diri, KU robek hati mereka satu koyakan sehingga mereka bisa melihat KU, Sesungguhnya hati mereka berada di dalam kekuasaan KU. Maka KU letakkan di atas langit KU, Kemudian KU panggil para malaikat KU yang cerdik, jika mereka berkumpul pasti bersujud kepada KU, Lalu AKU berfirman kepada para malaikat : "Sesungguhnya KU panggil kalian tidak untuk menyembah KU, Namun AKU tunjukkan kepada kalian semua hati orang orang yang rindu kepada KU. AKU bangga kepada kalian dan AKU bangga kepada orang orang yang rindu kepada KU. Hati mereka bercahaya di langit KU dan menimpa para malaikat KU seperti hal nya cahaya matahari menerangi bumi." " Wahai Dawud....! Sesungguhnya AKU telah menciptakan hati bagi mereka yang rindu kepada Keridhoan KU, AKU curahkan nikmat kepada nya dengan NUR wajah KU, KU ambil mereka agar mendekati KU, KU jadikan tubuh mereka menjadi tempat penglihatan KU ke bumi, KU tempuh hati mereka dengan jalan dimana dengan jalan itu dia dapat memandang KU, Sehingga bertambah terus setiap hari kerinduan nya kepada KU."

" Katakan lah kepada mereka wahai Dawud...., AKU telah mendengar ucapan mereka dan AKU mengabulkan terhadap apa yang mereka cintai, Hendak nya setiap orang dari mereka berpisah dengan teman nya hendaknya masing masing mencari jalan. Sesungguhnya AKU membuka hijab yan membatasi antara mereka dengan AKU. Sehingga mereka bisa memandang "NUR KU" dan Keagungan KU....! Dawud bertanya kepada ALLAH SWT: Wahai Tuhan KU..., Apakah yang menyebabkan mereka mendapat Anugerah MU.....? ALLAH berfirman : Dengan berbaik sangka dan mencegah dari duniawi serta isi nya. Bersunyi sepi dengan KU dan mereka bermunajah kepada KU, Sesungguhnya hal itu merupakan kedudukan yang hanya dapat di capai oleh orang orang yang membuang duniawi.sehingga hanya selalu ingat kepada KU. Kedudukan itu untuk orang yang mengosongkan hatinya dan hanya di isi oleh mengingat KU."

Tidak ada komentar:

Posting Komentar